Структура за темами

  • Загальне

    ΚΑΛΩΣ ΩΡΙΣΑΤΕ!

    Курс "Методологія та організація наукових досліджень" призначений для студентів ОС "Магістр" І року навчання, спеціальності "Переклад (новогрецька)", відповідає 1 кредиту (30 годин).

    Мета курсу -  оволодіння теоретичними знаннями з питань методології наукових досліджень, формування  навичок постановки наукових задач і їх вирішення на теоретичному і емпіричному рівнях; формування вміння організовувати дослідницьку діяльність.

    Курс розрахований на 14 тижнів навчання, де 13 тиждень - захист самостійних робіт студентів, 14 тиждень - захист індивідуального навчально-дослідного завдання, залік.

  • Тиждень 1 (08.02.2016 – 14.02.2016)

    Поняття наукового дослідження та вимоги до нього

    Мета заняття: ознайомитися із закономірностями функціонування та розвитку науки; виокремити основні ознаки та характеристики наукового дослідження, особливості його структури; охарактеризувати основні види наукових досліджень; визначити відмінності та спільні риси емпіричних та теоретичних досліджень.

  • Тиждень 2 (15.02.2016 – 21.02.2016)

    Поняття методології наукових досліджень та її види

    Мета заняття: порівняти зміст понять «метод» та «методологія»; визначити завдання методології, її різновиди та структурні елементи; охарактеризувати загальнонаукові принципи дослідження: історичний, термінологічний, функціональний, системний, інформаційний, культурологічний, пізнавальний (або когнітивний); навести приклади застосування цих принципів (див. автореферати дисертацій).

  • Тиждень 3 (22.02.2016 – 28.02.2016)

    Теоретичні та емпіричні методи наукового дослідження

    Мета заняття: визначити сутність теоретичних методів наукового дослідження; з’ясувати послідовність проведення теоретичних досліджень та порядок використання методів при їх здійсненні; охарактеризувати основні теоретичні методи наукового дослідження: аналізу та синтезу, індукції та дедукції, порівняння, формалізації, абстрагування та моделювання; виокремити сутність емпіричних методів наукового дослідження: вимірювання, порівняння, узагальнення, опитування, опитування-інтерв’ю, анкетні опитування, бесіда, рейтинг, експертна оцінка, метод колективних експертних оцінок, метод «мозкового штурму», морфологічний метод аналізу, метод асоціацій та аналогій.

  • Тиждень 4 (29.02.2016 – 06.03.2016)

    Методи лінгвістичних досліджень

    Мета заняття: надати стислу характеристику основних методів лінгвістичних досліджень: описовий, зіставний, порівняльно-історичний, методи дистрибутивного, трансформаційного, словотвірного, концептуального, лінгвокультурологічного аналізу, метод фразеологічної ідентифікації й фразеологічного опису, метод кількісного підрахунку; навести приклади застосування цих методів із вказанням мети застосування (див. автореферати дисертацій).

  • Тиждень 5 (07.03.2016 – 13.03.2016)

    Форми відображення результатів наукових досліджень

    Мета заняття: з’ясувати форми викладу матеріалів дослідження; охарактеризувати функції наукових публікацій; навести форми висвітлення підсумків наукової роботи; визначити особливості усної передачі інформації про наукові результати.

  • Тиждень 6 (14.03.2016 – 20.03.2016)

    Сутність та складові планування наукової діяльності

    Мета заняття: скласти план-проспект наукового дослідження; сформулювати тему дослідження, визначити ступінь розроблення проблеми, обґрунтовувати обраний напрям; сформулювати мету дослідження, його загальні та конкретні завдання, об'єкт, предмет; обрати методи дослідження; скласти календарний план роботи.

  • Тиждень 7 (21.03.2016 – 27.03.2016)

    Організація науково-дослідної роботи магістрів

    Мета заняття: з’ясувати види та форми науково-дослідної роботи магістрів; скласти індивідуальний план роботи магістранта; розробити календарний план виконання випускної науково-кваліфікаційної роботи; скласти план впровадження результатів наукових досліджень.

  • Тиждень 8 (28.03.2016 – 03.04.2016)

    Інформаційне забезпечення наукових досліджень

    Мета заняття: охарактеризувати інформаційний підхід у методології пізнання; упорядкувати вимоги до наукових видань: автореферат, дисертації, препринт, збірник наукових праць, матеріали наукової конференції, тези доповідей наукової конференції, науково-популярне видання;  визначити етапи збирання, обробки та інтерпретації інформації.

  • Тиждень 9 (04.04.2016 – 10.04.2016)

    Оформлення результатів наукових досліджень

    та їх упровадження у практику

    Мета заняття: систематизувати результати дослідження за їх змістом: докази гіпотези, висновки та рекомендації, науковий експеримент, коригування попередніх пропозицій, літературний огляд дослідження; зіставити (порівняти) викладення висновків та рекомендацій у формі реферату, наукової статті, тез доповіді, звіту про виконану науково-дослідну роботу, курсової, випускної магістерської роботи.

  • Тиждень 10 (11.04.2016 – 17.04.2016)

    Наукова стаття

    Мета заняття: класифікувати наукові статті за видами; продемонструвати приклади вимог до публікації статті у вітчизняних та закордонних наукових збірках; визначити структуру наукової статті; навести та унаочнити у таблицю мовні звороти та кліше, притаманні кожному структурному елементу тексту наукової статті.

  • Тиждень 11 (18.04.2016 – 24.04.2016)

    Структура магістерського дослідження

    Мета заняття: визначити особливості праці над магістерським дослідженням (МД) порівняно з іншими видами науково-дослідницьких робіт; скласти зміст власного МД; укласти вступ МД з урахуванням його структурних елементів; навести приклади оформлення списку використаних джерел до власного МД, спираючись на приклади оформлення бібліографічного опису у списку джерел (Бюлетень ВАК України №5, 2009. Форма 23); сформулювати зміст та принципи оформлення додатків.

  • Тиждень 12 (25.04.2016 – 01.05.2016)

    Захист результатів магістерського дослідження

    Мета заняття: навести елементи композиційно-логічної будови усної наукової доповіді (виступу); класифікувати принципи розроблення, критерії оцінювання та визначення якості електронних презентацій; підготувати презентацію наукового виступу за етапами: концептуальне проектування (сформулювати концепцію, образ продукту, визначити його структуру, змістову спрямованість, мету), безпосереднє проектування (створити заготовок слайдів, текстових фрагментів, графічних об’єктів та наповнити їх змістом); укласти скріпт-сценарій електронної презентації.

  • Тиждень 13 (02.05.2016 – 08.05.2016)

    Самостійна робота студентів

    Мета заняття: захист 7 самостійних робіт, зміст яких, методика виконання та критерії оцінювання подані у методичних вказівках до виконання самостійної роботи студентів з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень».

  • Тиждень 14 (09.05.2016 – 15.05.2016)

    Індивідуальне навчально-дослідне завдання

    Мета заняття: захист ІНДЗ, зміст яких, методика виконання та критерії оцінювання подані у методичних вказівках до виконання індивідуального навчально-дослідного завдання з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень».