Метою навчальної дисципліни «КОМПАРАТИВНА ПЕДАГОГІКА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ» є забезпечення основ теоретичної та практичної підготовки студентів до компаративного аналізу дошкільної освіти в країнах світу; формування у студентів уявлення про основні напрями та тенденції розвитку дошкільної освіти в різних країнах світу, порівнянні різних систем дошкільної освіти, їх аналізі та оцінці, а також використанні отриманих знань для вдосконалення національної системи дошкільної освіти.

Зміст самостійної роботи з курсу «КОМПАРАТИВНА ПЕДАГОГІКА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»  визначається робочою навчальною програмою з цієї дисципліни та підпорядковується наступним завданням:

§  познайомити з основними етапами розвитку компаративної (порівняльної) педагогіки як науки, тематикою, змістом та методологією порівняльно-педагогічних досліджень;

§  ознайомити студентів з педагогічною теорією та практикою у закордонних країнах у контексті порівняння з досягненнями в освітній сфері України;

§  розкрити загальні й локальні тенденції розвитку дошкільної освіти у сучасному світі;

§  проаналізувати стан та специфічні особливості національних систем дошкільної освіти провідних країн світу, досвід їх реформування;

§  допомогти осмислити сучасні пріоритети та підходи до розвитку дошкільної освіти за кордоном;

§  стимулювати інтерес студентів до закордонної педагогічної теорії, інноваційного досвіду;

§  виробити аналітичні вміння у роботі з інформацією з розвитку дошкільної освіти у світі;

§  формувати вміння обґрунтовувати власну думку, толерантно ставитись до іншої позиції, критично оцінювати інформацію.


Мета навчальної дисципліни «Педагогічна інноватика в дошкільній освіті»: формування у студентів професійної компетентності в галузі дошкільної освіти щодо аналізу та впровадження педагогічних технологій в освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

Основні завдання курсу

1. Розширення знань студентів про педагогічні теорії та технології.

2. Формування вмінь аналізувати технології дошкільної освіти та визначати доцільність їх застосування.

3. Формування здатності до використання теорій і технологій дошкільної освіти у професійній діяльності.

4. Формування управлінських умінь щодо впровадження інновацій в освітню роботу з дітьми дошкільного віку.

5. Підготовка до реалізації вимог освітніх стандартів у галузі дошкільної освіти шляхом використання різних педагогічних теорій та технологій.

Місце навчальної дисципліни в освітній програмі

Курс «Педагогічна інноватика в дошкільній освіті» входить до циклу  навчальних дисциплін професійної підготовки. Він узагальнює та розширює знання майбутніх фахівців дошкільної освіти щодо педагогічних теорій і технологій, вивчених при опануванні навчальних дисциплін психолого-педагогічного циклу; інтегрує їх зі знаннями, набутими в ході вивчення спеціальних дисциплін, і спрямовує здобувачів вищої освіти на формування здатності практичного застосування цих знань у майбутній професійно-педагогічній діяльності. Отже, вивчення навчальної дисципліни «Педагогічна інноватика в дошкільній освіті» сприяє розвитку професійної майстерності та творчої індивідуальності майбутнього педагогічного працівника.