Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Сторінка:  1  2  (Далі)
  Все

К

Кадр

частина, знята одним “поглядом” камери, тобто під час безперервної роботи камери до моменту її ввімкнення. Це поняття охоплює ще одна ознака – тривалість, тобто час перебування зображення на екрані. К. називають також частину фільму (чи телепередачі), зняту “одним поглядом” камери, тобто під час безупинної роботи камери, іншими словами – у відрізок часу від початку до кінця руху плівки в кінокамері (чи у відрізок часу від моменту включення телекамери в ефір і до моменту її відключення від ефіру). Теоретики екранного мистецтва називають К. найменшою одиницею образотворчого ряду.

Кадрування

спосіб створення телевізійного кадру, що дає можливість акцентувати увагу глядача на певних об’єктах і їх деталях.

Канал мовлення

сукупність технічних засобів з частотними присвоєннями, призначених для трансляції телепередач.

Касета

пристрій у вигляді закритого пластмасового футляра, призначений для розміщення в ньому котушки, осердя, носія магнітного запису і деяких допоміжних пристосувань. Використовується як носій відео- і звукової інформації. Переваги К. порівняно з іншими пристроями для збереження і використання магнітної стрічки (котушками, рулонами тощо) – захищеність стрічки від випадкових ушкоджень, компактність, простота експлуатації і зручність зберігання.

Кінескоп

застосовувана у телевізорі приймальна елек­тронно-променева трубка.

Коментар

тлумачення і критичні зауваження стосовно чого-небудь, наприклад, К. науковця або журналіста.

Коментатор

журналіст або фахівець в іншій галузі, який виступає по телебаченню з коментарями.

Композиція

побудова твору, система зв’язку його складових, їх взаємозумовленості і співвіднесеності. Незалежно від обсягу, кожний словесний твір будується за законами пропорцій, діалектичного зв’язку компонентів і становить складне ціле. Структура будь-якого журналістського твору залежить від специфіки матеріалу, творчого завдання і таланту автора. Щоб К. була справжнім засобом реалізації творчого задуму, журналіст повинен продумати початок твору і його закінчення, подбати про те, який епізод чи факт поставити в центрі уваги слухача, зважити на мовностилістичні засоби зв’язку усіх складових виступу.

Контражур

спосіб зйомки, коли об’єкт перебуває між камерою і джерелом світла.

Контроль ефіру

запис телепередачі з метою оцінювання якості підготовки матеріалу і передачі в цілому.


Сторінка:  1  2  (Далі)
  Все