Основні поняття курсу
Умови завершення
Огляд глосарія за абеткою
Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все
К |
---|
Кадруванняспосіб створення телевізійного кадру, що дає можливість акцентувати увагу глядача на певних об’єктах і їх деталях. | |
Канал мовленнясукупність технічних засобів з частотними присвоєннями, призначених для трансляції телепередач. | |
Касетапристрій у вигляді закритого пластмасового футляра, призначений для розміщення в ньому котушки, осердя, носія магнітного запису і деяких допоміжних пристосувань. Використовується як носій відео- і звукової інформації. Переваги К. порівняно з іншими пристроями для збереження і використання магнітної стрічки (котушками, рулонами тощо) – захищеність стрічки від випадкових ушкоджень, компактність, простота експлуатації і зручність зберігання. | |
Кінескопзастосовувана у телевізорі приймальна електронно-променева трубка. | |
Коментартлумачення і критичні зауваження стосовно чого-небудь, наприклад, К. науковця або журналіста. | |
Коментаторжурналіст або фахівець в іншій галузі, який виступає по телебаченню з коментарями. | |
Композиціяпобудова твору, система зв’язку його складових, їх взаємозумовленості і співвіднесеності. Незалежно від обсягу, кожний словесний твір будується за законами пропорцій, діалектичного зв’язку компонентів і становить складне ціле. Структура будь-якого журналістського твору залежить від специфіки матеріалу, творчого завдання і таланту автора. Щоб К. була справжнім засобом реалізації творчого задуму, журналіст повинен продумати початок твору і його закінчення, подбати про те, який епізод чи факт поставити в центрі уваги слухача, зважити на мовностилістичні засоби зв’язку усіх складових виступу. | |
Контражурспосіб зйомки, коли об’єкт перебуває між камерою і джерелом світла. | |
Контроль ефірузапис телепередачі з метою оцінювання якості підготовки матеріалу і передачі в цілому. | |