Мета викладання навчальної дисципліни полягає у вивченні природи масової інформації, набуття необхідних теоретичних знань про її виробництво та знайомство зі специфікою масової інформації та комунікації, видами, технологіями, засобами масово комунікативного впливу, сприяння розвитку у здобувачів вищої освіти розуміння сутності і механізмів функціонування масової інформації та комунікації.

Завданнями вивчення навчальної дисципліни є:

  • засвоєння концептуально-теоретичних основ масової інформації та комунікації;

  • засвоєння знань з типології інформаційних процесів;

  • ознайомлення з технологіями виробництва, зберігання та поширення масової інформації;

  • оволодіння навичками комунікативних технологій для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва;

  • ознайомлення з особливостями засобів, способів, форм масового спілкування;

  • формування знань суміжних професій у галузі масової комунікації;

  • вироблення вміння адекватно оцінювати масову інформацію та комунікаційний простір, використовувати здобуті знання у практичній діяльності.


У результаті вивчення даної навчальної дисципліни студент повинен

Знати:

  • предмет, завдання і зміст дисципліни;

  • зміст поняття масова інформація;

  • зміст поняття масова комунікації;

  • основні концепції теорії масової інформації;

  • види масової інформації;

  • канали поширення масової інформації;

  • поняття мас у системі комунікації;

  • ознаки мас та фази їх існування;

  • феномен та роль масової інформації як елементу комунікаційних систем;

  • особливості масовокомунікаційного впливу як комунікаційного процесу;

  • засоби, методи, техніки масовокомунікаційного впливу;

  • сутність медіаосвіти та медіаграмотності як інформаційно-     психологічного захисту аудиторії від негативного впливу мас-медіа;

  • специфічні властивості масової інформації;

  • основні потоки масової інформації у масовій комунікації;

  • роль масової інформації як інструменту впливу в масовокомунікаційній діяльності;

  • засоби і методи масовокомунікаційного впливу;

  • технології нових медіа як противага масовокомунікаційним технологіям.

Вміти:

  • орієнтуватися в літературі з проблематики масової інформації та комунікації та  користуватися спеціальною термінологією;

  • вміти аналітично мислити та орієнтуватися в інформаційних потоках та інформаційно- комунікаційних системах;

  • критично мислити при опрацьовуванні першоджерел;

  • використовувати методи аналізу, порівнювати та оцінювати методологічну спроможність різних концепцій та методологій при вивченні теорій масової інформації та комунікації;

  • здійснювати аналітичну, пошукову діяльність, уміти з’ясовувати місце класичних і нових медіа у сучасному суспільстві, включаючи аналіз ЗМК як бізнес-організації та  соціального інституту;

  • володіти та використовувати у професійній комунікації навички медіаграмотності з метою захисту від негативного впливу мас-медіа.


Питання до іспиту

1.    Історичні фактори, які сприяли виникненню перших газетних видань.

2.    Вплив газет на розвиток сучасних комунікаційних технологій.

3.    Функції газети у сучасному інформаційному суспільстві.

4.    Правові аспекти, що визначають діяльність газет і їх вплив на свободу слова.

5.    Економічні чинники, які визначають фінансування газет, включаючи рекламу, продажі та підписки.

6.    Основні структурні елементи газетного номера.

7.    Жанри, представлені в газетах, і їхнє призначення.

8.    Роль заголовків газет у привертанні уваги читачів.

9.    Види заголовків та їхні функціональні особливості.

10. Значення та організація рубрикації в газеті.

11. Роль рубрик у формуванні читацьких інтересів.

12. Редагування та коректура текстів для газет.

13. Ключові етапи редакційної обробки інформації для газети.

14. Графічний дизайн та композиція газети.

15. Використання шрифтів, кольорів та ілюстрацій для підвищення візуальної привабливості.

16. Становлення та еволюція журналістики як окремого жанру масової комунікації.

17. Вплив історичних подій на розвиток журналістичних видань.

18. Огляд основних класифікацій журналів залежно від тематики та спрямувань.

19. Організація та візуальне оформлення журналу: структура публікацій, рубрики, стиль та жанр, використання ілюстрацій.

20. Характеристика редагування журнальних видань.

21. Діяльність редакцій журналів: організація роботи та взаємодія з авторами.

22. Відповідальність редактора за якість та інформаційну цінність матеріалів.

23. Організаційна структура роботи газет та журналів.

24. Роль газет та журналів у формуванні громадської думки.

25. Взаємодія газет та журналів із соціальними мережами та онлайн-платформами.

26. Вплив газет та журналів на формування культурного середовища.

27. Застосування інтерактивних елементів у газетах та журналах.

28. Інноваційні підходи до видання газет та журналів у цифровій епосі.

29. Участь газет і журналів у глобальних медіапроєктах.

30. Використання аналітики та досліджень у розробці контенту для газет і журналів.

31. Сучасні тенденції у взаємодії газет і журналів з читачами.

32. Реакція газет та журналів на глобальні події та кризові ситуації.

33. Вплив рекламних кампаній на зміст та обличчя газет і журналів.

34. Використання соціальних мереж як інструменту розповсюдження інформації газетами та журналами.

35. Роль газет і журналів у формуванні політичної свідомості громадян.

36. Взаємодія газет та журналів із громадськими організаціями та благодійними фондами.

37. Відмінності у структурі та мовному оформленні газет та журналів різних країн.

38. Роль газет і журналів у підтримці національної культури та ідентичності.

39. Використання мультимедійних елементів у контенті газет і журналів.

40. Значення фотожурналістики та графічного дизайну у газетах та журналах.

41. Роль газет та журналів у вихованні молоді та формуванні її цінностей.

42. Специфіка створення та видавництва газет та журналів для дітей.

43. Вплив газет і журналів на розвиток наукових досліджень та освітніх ініціатив.

44. Роль жіночих газет та журналів у формуванні образу сучасної жінки.

45. Взаємодія газет і журналів із сферою мистецтва та культури.

46. Особливості використання англійської та інших мов у газетах та журналах світового рівня.

47. Роль газет та журналів у популяризації наукових відкриттів та технологічних інновацій.

48. Взаємодія газет і журналів із сферою спорту та фітнесу.

49. Вплив газет і журналів на формування модних тенденцій та стилів.

50. Особливості газетно-журналістської етики та професійної відповідальності.

51. Роль газет і журналів у врегулюванні соціальних конфліктів та підтримці миру.

52. Взаємодія газет та журналів із сферою техніки та інновацій.

53. Вплив газет і журналів на формування глобальних тенденцій та думок.

54. Використання газет і журналів для розвитку туризму та культурного обміну.

55. Взаємодія газет та журналів із громадськими організаціями та активістськими групами.

56. Роль газет і журналів у забезпеченні гендерної рівності