Мета - оволодіння вміннями та навичками розробки й оформлення звітної документації, прогностичних висновків та практичних рекомендацій за різними видами соціологічних досліджень, з урахуванням вимог замовника; навичками підготовки наукових публікації за результатами соціологічних досліджень та публікацій в ЗМІ.

Зміст:

Модуль 1. Написання й оформлення звіту з соціологічного дослідження для різних замовників 

Тема 1. Види звітів. Загальні вимоги. Композиція. Мова написання 

Тема 2. Паспорт дослідження. Резюме. Анотація 

Тема 3. Опис методології та методики дослідження

 Тема 4. Візуалізація та опис результатів дослідження 

Тема 5. Висновки, практичні рекомендації, додатки 

Тема 6. Оформлення звітів в різних графічних редакторах 

Модуль 2. Публікація результатів соціологічних досліджень 

Тема 7. Особливості підготовки наукової статті за результатами соціологічного дослідження

 Тема 8. Підготовка прес-релізу

Результати навчання:

-       знання основних видів звітної документації з соціологічних досліджень, принципів  її підготовки, вимог до оформлення;

-       вміння розробляти типову методичну документацію з урахуванням конкретних умов організації / установи, що замовляє чи реалізує дослідження;

-       вміння готувати аналітичні звіти, довідки, пропозиції, інформаційні бюлетені, прогностичні та планові висновки, доповіді щодо різних аспектів виконаної соціологічної науково-дослідної роботи;

-       вміння оформлювати звіти, використовуючи різні способи візуалізації матеріалу, застосовуюючи відповідну мову викладу;  

-       володіти навичками написання наукових статей та прес-релізів за результатами соціологічних досліджень;

-       володіти навичками організації командної роботи, професійної комунікації з замовниками

 

Інформаційне забезпечення

Основна література:

  1. Бейлін М. В. Основи наукових досліджень: навч.-метод. посіб. Харків: Оберіг, 2012. 184 с.

2.    Бекешкіна І. Е. Підготовка підсумкових документів за результатами соціологічних досліджень. URL: http://library.socosvita.kiev.ua/nmk/131.pdf

3.    Головаха Є., Горбачик А. Тенденції соціальних змін в Україні та Європі: за результатами “Європейського соціального дослідження” 2005–2007–2009-2011. К.: Інститут соціології НАН України, 2012. 119 с.

  1. Дублет Р. Д. Герменевтический круг: о границах интерпретации и условиях понимания. М: Филос.карт, 2002. 203 с.
  2. Корягін М. В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. Київ: Алерта, 2014. 622 с.
  3. Молдашев К. Б. От идеи к публикации: методология исследований в социальных науках: монография. Алматы: СДУ, 2017. 167 с.

7.    Основи наукових досліджень: навчально-методичний посібник / Р. Крохмальний та ін. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2013. 312 с.

8.    Паніна Н. В. Технологія соціологічного дослідження. Київ: Наукова думка, 2006. 232 с.

9.    Підготовка підсумкового звіту соціологічного дослідження /[Навч.- метод. комплекс] /Укл. Юзва Л. Л. К.: Акад. праці і соц. відносин Федер. проф. спілок України, 2009. 36 с.

  1. Соціологічна культура: числа і смисли. Матеріали Міжнародних соціологічних читань памяті Н. В. Паніної. К.: ІС НАНУ, 2011.
  2. Соціолог між покликанням і визнанням. Матеріали міжнародних читань ім. Н. В. Паніної. К., 2010.

12.   Українське суспільство: моніторинг соціальних змін. Випуск 6 (20) / Головні редактори д.екон.н. В. М. Ворона, д.соціол.н. М. О. Шульга.  Київ: Інститут соціології НАН України, 2018. 526 с.

13.   Ядов В. А. Стратегия социологического исследования. Описание, объяснение, понимание социальной реальности. Москва: Добросвет, 2001. 323 с. URL:   http://www.soc.univ.kiev.ua/sites/default/files/library/elopen/strat2.pdf

 

Англомовні

видання:

1.   Arthur, Craig. “Predatory Publishing: How Not To Fall Prey. Virginia Libraries 61, no. 1 (May 1, 2015). URL: https://ejournals.lib.vt.edu/ valib/article/view/1327

2.    Evhen Golovakha, Andriy Gorbachyk. Social Changes in Ukraine and Europe: Outcomes of European Social Survey 2005-2007-2009. K.: Institute of Sociology of NAS of Ukraine, 2011. 118 p.

3.   Lincoln, Yvonna S., S. A. Lynham, and Guba. Paradigmatic Controversies, Contradictions, and Emerging Confl uences, Revisited. In The SAGE Handbook of Qualitative Research, edited by Norman K. Denzin and Yvonna S. Lincoln. Thousand Oaks: SAGE, 2011.

  1. Neuman, William Lawrence. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Harlow: Pearson Education, 2013.
  2. К. R. Popper  Conjectures and Refutations. The Growth of Scientific Knowledge. London and Henley. Routledge and Kegan Paul, 1972.

 

 

 

Інтернет видання:

1.   Інститут соціології НАН України. URL:  http://i-soc.com.ua/

2.   International Sociology: SAGE Journals. URL: https://journals.sagepub.com/home/iss

3.   Київський міжнародний інститут соціології. URL: https://www.kiis.com.ua/

4.   Портал «Медіаосвіта і медіаграмотність». URL:http://medialiteracy.org.ua/

5.   Соціологічна асоціація України. URL:http://www.sau.kiev.ua/

6.   Соціологічна група «Рейтинг». URL: http://ratinggroup.ua/

7.   SOCIS: Центр соціальних та маркетингових досліджень. URL: http://socis.kiev.ua/ua/

8.   Український інститут соціальних досліджень імені Олександра Яременка.URL: http://www.uisr.org.ua/

9.   Фонд Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва. URL: https://dif.org.ua/

10.         Центр Разумкова. URL: http://razumkov.org.ua/

11.         Центр соціальний моніторинг. URLhttps://smc.org.ua/

12.         European Social Survey URL: https://www.europeansocialsurvey.org/

 



Мета дисицпліни: формування навичок застосування відповідних стандартів і процедур забезпечення якості емпіричного соціологічного дослідження на кожному з його етапів, розвиток вмінь з проведення експертної оцінки якості соціологічної інформації

Модуль 1. Складові якості соціологічної інформації

 Тема 1. Надійність вимірювання. Помилки вимірювання 

Тема 2. Процедури валідизації інструментарію

 Тема 3. Забезпечення надійності та репрезентативності вибіркової сукупності. Ремонт вибірки 

Тема 4. Зовнішній контроль якості соціологічної інформації

Мета дисципліни:  формування у цілісного уявлення про сутність міграцій та вимушених переселень, розвиток навичок застосування моделей та теорій міграції, соціологічних концепцій й інструментарію для аналізу сучасних міграційних потоків, міграційної поведінки, виявлення ризиків та потенційних конфліктів.

Зміст дисципліни: 

Модуль 1.  Міграції та вимушені переселення: загальна частина.

Тема 1.

Міграції та вимушені переселення як соціальний феномен та об’єкт вивчення   

Тема 2.

Теоретико-методологічні підходи у вивченні міграцій. Специфіка соціологічних підходів.  Типи і види міграцій

Модуль 2. Міграційні процеси та міграційна поведінка.

Тема 3.

Сучасні міграційні потоки: напрямки, інтенсивність

Тема 4.

Структура міграційної поведінки

Тема 5.

Стратегії та механізми адаптації мігрантів

Тема 6.

Бар’єри щодо міграцій

Тема 7.

Вимушені переселення в структурі міграцій

Тема 8.

Внутрішньо переміщені особи в Україні: специфіка соціологічного вивчення


Мета дисципліни:  формування у студентів знань про методико-методологічні, організаційно-технічні та процедурні аспекти соціологічних досліджень; про різновиди, сутність та специфіку наукових методів отримання соціологічної інформації; вироблення вмінь та навичок планування, організації та проведення соціологічних досліджень на основі використання різних методів; вмінь та навичок опрацювання, аналізу, інтерпретації емпіричних даних та презентації результатів соціологічних досліджень

Зміст дисципліни.:

Модуль 1. Програмування, організація та проведення соціологічного дослідження

Тема 1.

Загальна характеристика, види, функції соціологічних досліджень

Тема 2.

Програма соціологічного дослідження

Тема 3.

Організація та планування соціологічного дослідження

Тема 4.

Вибірка та вибіркова сукупність

Тема 5.

Поняття та процедури вимірювання соціальних характеристик

Тема 6.

Опрацювання та аналіз даних соціологічного дослідження

Тема 7.

Підсумкові документи соціологічного дослідження


Накопичення балів в 1 семестрі, в межах 1 модулю.
Тема 1. 20 балів (5 балів -семінарське заняття. 15- СРС - аналіз і презентація результатів 3-х долсіджень)
Тема 2. 15 балів (5 балів - семінарське заняття. 10 балів СРС - розробка ескізу прорами соцдослідження)
Поточний контроль (тест за темами 1-2) - 5 балів 
Тема 3. 5 балів - семінарське заняття
Тема 4. 30 балів (робота з матріалами офіційної статистики на семінарі - 5 балів, розрахунки вибірки - 25 балів)
Контрольна робота  за темами 2-3 - 10 балів
Тема 5. 5- балів семінарське заняття. 
Бонусні бали за неформальну освіту - 10.
Максимально можна накопичити на залік 100 балів. Залік складений при наборі 60 балів мінімум.  

Мета навчальної дисципліни: формування у студентів наукового підходу до вивчення соціальних явищ та процесів, соціологічного стилю мислення; ознайомлення з основними сферами та  напрямками майбутньої професійної діяльності; вироблення навичок роботи з соціологічною літературою, архівами даних соціологічних досліджень; засвоєння принципів академічної доброчесності, стандартів академічного письма, Етичного кодексу соціолога.

Зміст навчальної дисципліни: 

Модуль 1.  Організація навчальної та наукової діяльності студентів студентів-соціологів.

Тема 1.

Фокус та особливості освітньої програми «Соціологія» ОС «Бакалавр» в ДонДУУ.

Тема 2.

 

Інформаційне забезпечення навчальної та наукової діяльності студента-соціолога. Основи медіаграмотності.

Тема 3.

Методика підготовки, написання та оформлення письмових (реферат, курсова та інші) робіт з соціології. Академічна доброчесність.

Модуль 2.  Соціологія як галузь знань і професійна діяльність.

Тема 4.

Соціологія як наука: об'єкт, предмет, методи, історія формування.

Тема 5.

Понятійно-категоріальний апарат соціологічної науки.

Тема 6.

Діяльність  соціологічних центрів, служб, фірм, науково-дослідних інститутів.

Тема 7.

Вивчення громадської думки. Соціологічні моніторинги.

Тема 8.

Електоральна соціологія.

Тнма 9.

Соціологічні й маркетингові дослідження: спільне й відмінне.

Тема 10.

Соціологічний супровід діяльності неурядових організацій.

Тема 11.

Соціологічний супровід прийняття рішень у публічному управлінні.

Тема 12.

Соціологічне забезпечення якості освіти.

Тема13.

Соціальні технології, соціальний інженірінг.

Тема 14.

Види і форми професійної комунікації. PR-діяльність.