Лекція 3
Умови завершення
Розпочато: середа 28 жовтня 2020 17:19 PM
-
Завдання літературної освіти.
-
Учитель світової літератури і професійні вимоги до нього.
-
Планування й організація праці словесника.
-
Урок світової літератури.
Ключові поняття: види планів, календарні, тематичні, календарно-тематичні, поурочні плани, структура уроку, вимоги до уроку, план-конспект уроку, типологія уроків, етапи підготовки до уроку.
1. Завдання літературної освіти
Літературна освіта є важливим чинником формування юних громадян України, які мають бути освіченими, патріотичними і культурними особистостями. Мета викладання зарубіжної літератури в середній школі — формування літературної компетентності (знань, умінь і навичок) і патріотизму, вихованість учнів, їхній особистісний розвиток.
Система завдань, що постають перед учителем, є цілісною, взаємопов’язаною, тому їх слід реалізовувати в комплексі. У конкретній навчальній ситуації провідним стає певне завдання, проте у результаті навчально-виховного процесу на уроках та в позакласній літературній роботі їх необхідно виконати.
До завдань шкільного курсу зарубіжної літератури, які мають виконати вчитель і учні в спільній діяльності, належать:
-
формування уявлення про видатних письменними як культурних діячів, що мають творчі індивідуальності та життєві долі;
-
особистісне ознайомлення учня з високохудожніми творами національної літератури, самостійне прочитання текстів;
-
осмислення школярем творів суголосно власному існуванню, сучасній історичній епосі та літературознавчій науці;
-
засвоєння певної теоретико-літературної терміносмстеми, необхідної для шкільного компетентного аналізу художніх творів;
-
розуміння історичних і стильових закономірностей розвитку українського письменства;
-
формування патріотизму і духовних цінностей, екзистенційний розвиток особистості учня шляхом здійснення власного вибору під час інтерпретації художнього тексту;
-
вироблення школярем власного естетичного смаку на основі широкої літературної ерудиції та культури;
-
розвиток монологічного та діалогічного, усного й писемного мовлення, творчих здібностей;
-
прищеплення загальногуманітарних умінь і навичок (пошук джерел інформації, їх опрацювання, концептуальний і доказовий виклад власного розмислу тощо);
-
усвідомлення ролі літератури в житті нації та її взаємозв’язків з іншими галузями світової культури, а також із українським письменством.
Завдання літературної освіти конкретизують поставлену мету. Вони спрямовані на реалізацію складників шкільного навчального предмета «Зарубіжна література», до яких належать:
-
художній текст, прочитання якого відбувається на уроці або у процесі виконання домашнього завдання;
-
шкільне літературознавство (відомості з науки про літературу, залучені до шкільного курсу: конкретика інформації про письменника та його твори, теоретико-літературні засади розуміння літератури, методи літературознавчого аналізу художнього тексту).