Лекція 1
Умови завершення
Розпочато: середа 28 жовтня 2020 10:42 AM
-
Особлива роль літературної освіти. Проблеми літературної освіти у школі.
-
Методика викладання зарубіжної літератури як наука. Структуру методики викладання літератури. Специфічні методи дослідження в галузі методики.
-
Становлення методологічних основ та фундаментальних засад методики вивчення зарубіжної літератури.
Ключові поняття: шкільний предмет, навчальна дисципліна, предмет й об’єкт дослідження, методологічні основи і фундаментальні засади, специфіка предмета, законодавчі і нормативні документи.
1. Особлива роль літературної освіти. Проблеми літературної освіти у школі.
Літературна освіта буде виконувати свою місію, задовольняти суспільні запити лише тоді, коли сприйматиметься як основна формувальна сила в духовному світі школяра, коли до неї будуть застосовуватися критерії загальнодержавного і загальнокультурного рівня.
Охарактеризувати сучасний стан літературної освіти складно.
З одного боку, величезний масив роботи методистів, учителів-словесників, нагромадження педагогічного досвіду, зростання ролі літератури у вихованні духовного світу національно свідомої особистості, з другого – маса критичних суджень, роздумів письменників, літературознавців, педагогічної громадськості, яких турбує навчання й виховання молодого покоління.
Художня література, на відміну від інших навчальних предметів, є одним із видів мистецтва, яке виконує не лише пізнавальну, але й виховну й естетичну функцію.
Сьогодні життя ставить вимогу нових підходів до центральних проблем літературної освіти; необхідна концентрація уваги на провідних принципах і критеріях, які визначають зміст і структуру літературної освіти, а також її якість.
У зв’язку з цим якість літературної освіти визначається низкою факторів:
-
завданнями, місцем і умовами, які визначені для вивчення літератури в системі шкільної освіти;
-
новим прочитанням художніх творів, що ґрунтується на висвітленні ряду проблем у науковому літературознавстві;
-
особливим впливом мистецтва слова на формування духовного світу і національної самосвідомості школяра;
-
загальним рівнем як педагогічної науки загалом, так і методики літератури, зокрема її принципами й досягненнями;
-
-
компаративним підходом до розгляду літературних явищ;
-
культурологічним підходом до вивчення літератури;
-
якістю підготовки учителів-філологів.
-